Get Up to 40% OFF New-Season StylesMenWomen * Limited time only.

Srčni utrip in hujšanje

Srčni utrip in hujšanje

Izgorevanje maščob je najbolj intenzivno pri dolgotrajnem, umirjenem gibanju, ko srčni utrip doseže 60-70% maksimalnega (HR max). Z zviševanjem srčnega utripa se poraba energije sicer poveča, toda energijo črpa telo v glavnem iz skladišča ogljikovih hidratov v mišicah, ne pa iz maščob.

Če se hočete znebiti maščobe, se vam ni treba kopati v znoju. Močneje ko je telo obremenjeno, manj maščobe pokuri. Najboljši način, s katerim ugotovite telesno obremenitev, je spremljanje srčnega utripa. Namesto klasičnega merjenja z otipom žile in s štetjem utripov, ki ni preveč natančno, si omislite merilec srčne frekvence.

Normalne vrednosti srčnega utripa v mirovanju pri zdravem človeku znašajo od 60 – 80 udarcev na minuto.

Maksimalni srčni utrip (Max HR)

To je tisto število srčnih utripov, ki jih srce prenese brez škode. Maksimalni srčni utrip je vedno individualen in odvisen od starosti. Določimo območje najbolj intenzivnega izgorevanja maščob.

Izračun srčnega utripa je zelo enostaven – primer za 22 let staro osebo

Maksimalen srčni utrip: 220 – starost (v letih) torej maksimalni srčni utrip 22-letnika je: 220-22=198
60-70% maksimalnega srčnega utripa 22-letnika je torej: 0,6 x 198=119 in 0,7 x 181=139

Z drugimi besedami, hujšanje 22 -letnika je optimalno, ko je njegov srčni utrip med 119 in 139 utripov na minuto. Tipična oblika gibanja je v tem primeru hitra hoja ali “nedeljsko” kolesarjenje.

Na spletu je ogromno različnih teorij, v kateri coni naj sploh telovadimo. Poznamo III. cone oz. območja srčnega utripa.

I. cona

Naš HR je nekje med 50-60% maksimalnega. Izvor porabljene energije; 85% maščobe, 10% OH in 5% B.

II. cona

Naš HR je nekje med 60-70% maksimalnega. Izvor porabljene energije; 70% maščobe, 25% OH in 5% B.

III. cona

Naš HR je nekje med 70-80% maksimalnega. Izvor porabljene energije; 35% maščobe, 60% OH in 5% B.

Kako lahko sami kadarkoli med vadbo ali doma izmerite srčni utrip:

Položimo kazalec in sredinec na žilo na vratu ali zapestju, da začutimo pulz in štejemo utripe natanko 15 sec. Število utripov nato pomnožimo krat 4 in dobimo naš trenutni srčni utrip.

Človekovo telo je ustvarjeno za gibanje in srce za to, da vzdržuje življenje. Naloga srca je, da z utripanjem – krčenjem in širjenjem-vzdržuje krvni obtok in tako skrbi za delovanje celotnega telesa. Da bi srce dobro delovalo, moramo skrbeti za živahno in mnogostransko gibanje, pravilno prehrano in za zadosten počitek.

Share this post

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja