Get Up to 40% OFF New-Season StylesMenWomen * Limited time only.

(Pre)hrana med hujšanjem

(Pre)hrana med hujšanjem

Za hujšanje je ključnega pomena vaša prehrana

Zdravo hujšanje in zdravo prehranjevanje niso le manjši obroki, kot ste jih bili navajeni do sedaj. Pomembno je, da v celoti spremenite vaše prehranjevalne navade (manj sladkorja, manj OH in povečanje vnosa beljakovin) ter svoj način razmišljanja o hrani. Vsak začetek je težak, sploh če do sedaj niste bili navajeni jesti “zdravo”. Zdravih prehrambnih navad se namreč lahko naučimo tudi med hujšanjem in nujno je, da se počasi in z malo trme prilagajamo novim obrokom med samim procesom hujšanja. V kolikor ste do sedaj bili navajeni večernega poležavanja pred TV s kozarcem Coca Cole v eni roki in v drugi roki z vrečko čipsa, je to sedaj za vas že preteklost. Namesto tega, zamenjajte Coca Colo s kozarcem vode in čips s piščančjo solato.

Namesto da jeste takrat, ko se to od vas pričakuje, si vzemite čas, da prisluhnete svojemu telesu. Jejte takrat, ko ste lačni, spijte kozarec vode, da ugotovite, če ste pravzaprav žejni. Telo nam včasih pošilja mešane signale in zato je hujšanje še toliko težje. Vzemite si čas, da počasi prežvečite hrano in je ne goltajte. Ko se vam zdi, da ste pojedli dovolj, nehajte jesti, četudi še niste siti. Možgani namreč nekaj minut čakajo na signal želodca, da je poln, zato se pogosto nevede prenajedamo.

Pomembno je tudi, da jeste zajtrk, kosilo in večerjo vsak dan ob čim bolj enakem času ter vmes poskrbite za manjše obroke oziroma zdrave prigrizke. Če jeste manjše obroke, to namreč vzdržuje nivo vaše energije in drži vaš metabolizem v pogonu. Večerje ne jejte prepozno in vsekakor se potrudite, da se večernemu ali nočnemu prigrizovanju izognete.

Priporočljiva hrana za hujšanje

Na prodajalnih policah se kar tare številnih prehranskih dopolnil in pripravkov, ki obljubljajo takšne ali drugačne spremembe in hujšanje. Topijo celulit, maščobne celice, tanjšajo pas in obseg stegen ter vam uredijo še pričesko. Malce se šalimo, pa vendar je pomembno, da se zavedate, da je veliko teh dopolnil lahko neprimernih za dosego vaših želenih ciljev. Posezite po tistih, ki imajo naravne sestavine in učinkovine, ki jih priporočajo tudi zagovorniki zdravega življenja in strokovnjaki s tega področja.

Ogljikovi hidrati in hujšanje

Pogosto ljudje pravijo, da so ogljikovi hidrati največji sovražnik pri hujšanju in izgubi kilogramov. A to v resnici ne velja za vse ogljikove hidrate, saj poznamo tudi takšne, ki našemu telesu celo koristijo. Med koristne definitivno lahko uvrstimo vlaknine, polnozrnate pripravke, fižol, sadje in zelenjavo. Vlaknine so neprebavljivi ogljikovi hidrati, ki jih najdemo le v hrani rastlinskega izvora. Zaslužijo si posebno pozornost pri vsakodnevni prehrani, saj nudijo številne koristi človeškemu telesu in zdravju.

Danes ogljikove hidrate razvrščamo glede na to, koliko lahko zviša raven krvnega sladkorja oziroma glukoze v krvi po glikemičnem indeksu. Glikemični indeks živil, ki jih uživate, neposredno vpliva na vašo težo in zdravje. Ogljikovi hidrati z veliko sladkorja imajo GI nad 50, pri živilih z zmernim GI, ki vsebujejo manjše količine sladkorja, se vrednost GI giblje med 35 in 50, živila z malo sladkorja pa imajo razmeroma nizke vrednosti Gi – 35 in manj.

Glikemični indeks

Hrana z visokim glikemičnim indeksom bo hitreje in za dalj časa povečala raven sladkorja v krvi kot tista živila, ki imajo nizek glikemični indeks. Z raziskavami so znanstveniki uspeli dokazali, da hitro povečanje sladkorja v krvi  ob enem tudi znatno povečuje apetit, vse to pa lahko vodi do prevelike konzumacije hrane, povečanja telesne teže in v nekaterih rimerih pa lahko celo do sladkorne bolezni.

Katera je najboljša hrana za hujšanje?

Živila za hujšanje z večjo vsebnostjo vlaknin upočasnjujejo absorpcijo enostavnih ogljikovih hidratov v telesu. Vlaknine v telesu poskrbijo za počasen in enakomeren dvig krvnega sladkorja, prav tako pa lahko kontrolirajo konstantno raven sladkorja v krvi. Topne vlaknine so topne v vodi in absorbirajo vodo. Po zaužitju se pretvorijo v gost in lepljiv gel, ki se počasi pomika skozi telo. To nas naredi bolj polne in site za dlje časa, kar ima za posledico zaužitje manjše količine hrane

Share this post

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja